måndag 4 november 2013

Uppdatering av 100% Arganolja + Decubal Clinic

I fredags fick jag hem min lilla flaska med arganolja. Det var en jättefin flaska och oljan kändes otroligt lyxig och bra absorberande. Jag var smått orolig för att få utslag av oljan eftersom jag är nötallergiker, men eftersom oljan är från frön som soltorkas och krossas kanske det är därför som jag inte fick några allergibesvär av den, så det var bra. Nöjd hittills. Sedan om det funkar mot eksem är svårt att säga efter så kort tid, men mina utslag som jag hade förra veckan har faktiskt försvunnit nu (vet dock inte om det endast är pga oljan).

Användning
Jag använde oljan direkt efter duschen. Över hela kroppen och ansiktet. Därefter väntade jag några min, kanske 3 min för oljan att absorbera in. Sedan smörjde jag med min vanliga kräm från Apoteket, Decubal Clinic för kroppen och CanoDerm på ansiktet.


Decubal Clinic

Decubal Clinic har jag också nyligen inhandlat för att använda istället för CanoDerm (eftersom den är så dyr), den andra pumpen kostar hälften så mycket. Och Decubal funkar lika bra, nackdelen är att den inte innehåller karbamid, (karbamid är bakteriedödande och läkande ämne). Men om man inte har sår/utslag så behövs det inte. Därför hade jag Canoderm bara i ansiktet eftersom jag hade det som problemområde just då.

Decubal är perfekt att växla mellan Canoderm och för att återfukta t.ex på morgonen om man använder Canoderm på kvällen innan man går o lägger sig.

Apoteket har rea på den just nu 149 kr för en stor pump. Passa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar