onsdag 20 november 2013

Uppdatering av Gunrys Avsminkningswipes och Niveas Peel off -mask

Så nu har jag testat produkterna igen, vid olika tillfällen långt emellan varandra då jag inte haft några eksembesvär och jag kan bekräfta att wipesen från Gunry, är jättedåligt för mig. Jag får utslag redan efter några timmar. Jag hade en dag efter jobbet testat olika sminkprodukter och foundations på handen och nr jag kom hem, använde jag wipesen endast på händerna. Samma kväll vaknade jag av at tjag låg o kliade i sömnen. Morgonen därpå var det hemska utslag som jag vanligtvis brukar få om vintrarna. Det är pga wipes!!!!!!!!! Jag slängde de direkt! Olyckligtvis har jag 2 helt oöppnade paket, som jag tänkte använda när jag rengör i balkongen hahahah! Får ha handskar när jag använder de. Rena giftet ju!

Ett annat alternativ som jag testat är faktiskt vanliga baby wipes, köpte på Apoteket hjärtat förra veckan för att de hade erbjudande 2 för 1. Perfekt då jag kan ha ett paket hemma och ett på jobbet. Har på jobbet när jag ska träna på lunchen, tar bort sminket innan jag tränar så att det inte kommer in i porerna. De har funkat skitbra :D De är ju till för känslig hud, inte konstigt.

Måste bara flika in och säga att det var lite komiskt igår när jag åkte till gymmet efter jobbet och tog med mig wipes. I omklädningsrummet var det en tjej som fixade sig innan träning med att bättra på sminket, sen stod jag en meter ifrån och tog av mitt smink med typ servett efter servett efter servett :P Måste ha använt 5 st för att verkligen ville avlägsna allt smink :) She was giving me the eye, haha XD Whatever! Att sminka sig inför gymmet är fan det dummaste man kan göra mot sin hy.... so bad.
Avsminkningsservetter är riktigt dåligt för hyn om man lider av Atopisk eksem, iaf för mig! Men ett annat superbra alternativ som är skonsamt och bra är våtservetter för barn :P

Jag testade också en Nivea Peel off-mask som jag var misstänktsam på tidigare, ett annat tillfälle och där fick jag inga som helst utslag på. Funkade jättebra och kändes skönt att få rengöra ansiktet ordentligt. Detta gör jag bara en gång i veckan. Det påminner mig om att jag måste köpa nya masker haha.
Yäy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar