tisdag 5 november 2013

Tunna Bomullsvantar för eksem på händerna

Förra året hade jag hemska sår på händerna speciellt under vintern. Jag var helt desperat och frustrerad för att jag hade testat allt, alla slags krämer och kortisoner (de var okej, men gick bara att använda 10 dagar). Slutligen efter många timmars letande på olika forum så var det en tjej som kommenterade att hon använde tunna bomullsvantar så jag tänkte, måste prova!

DET FUNKADE JÄTTEBRA! :D

Dessa finns att köpa i Apoteket och man kan använda de flera gånger eftersom jag tvättar de också. Vi och mina vänner har också kommit fram till att jag kan ha varit allergisk mot latex/nitrilvantarna på jobbet också så jag har bomullsvantar under de också. Har fet kräm under och det funkade finemang. Bara efter 4 dagar försvann mina djupa sår. Jag var så lycklig. Har fortsatt använda vantarna även på somrarna för att det lindrar kliandet om man gör det i sömnen. Så det är ett bra tips för dig med eksem på händerna. :)
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=205528

Ännu ett tips för de som har besvär med eksem även på armarna är att använda långärmade tröjor och hårsnoddar runt vristen över för att de ska stanna kvar under natten. Har du problem som jag med besvär även på magen och ryggen för sömmarna på byxorna är att stoppa tröjan in under byxorna också. Gärna i mjuk material, helst bomulls så att det inte kliar på nätterna. Jag har köpt många långärmade tröjor och tights/leggings från H&Ms Basic. Jättebra, byter bara ut när de blir slitna i tvätten och de rea:ar dessutom ut dom ofta så då passar jag på att köpa 3 st åt gången för typ 30 kr/st. Värt det! :)

Såg att ett speciellt företag DermaSilk som också producerar kläder som man kan ha under så att man slipper klådan men de var sååååå dyyyyyrt. My God! 860 kr för ett par leggings?! HELL NO! XD Det är väl om inget annat fungerar, annars i helvette heller :P hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar